De goedkoopste én makkelijkste manier om op de luchthaven te geraken.

Nieuwe onderaannemers zullen zich vanaf december kunnen registreren op onze website.

Des nouveaux sous-traitants auront la possibilité de se régistrer sur notre site dès le mois décembre.

FAQ


Luchthavenvervoer Tui Belgium

1) Wie is billo.be?

Billo.be is onderdeel van de Eurolimo Group, het grootste private vervoersbedrijf in Europa met 450 goed opgeleide en professionele chauffeurs in dienst. Op basis van haar ervaring en professionaliteit werd Billo.be als exclusief partner geselecteerd door verschillende grote touroperators.
Billo.be heeft een recente vloot (Eurolimo group beschikt zelf over 350 wagens). De vloot bestaat uit de BlueTec Eco-versies van Mercedes, zowel in personenwagens (Mercedes E- en S-klasse) als in minibusjes (Mercedes Vito en Mercedes V-klasse).

2) Wat doet billo.be?

Met Billo.be reserveert u een transfer tussen uw woning en de luchthaven – heen en/of terug – en dit naar elke luchthaven.

3) Wat is de prijs van het luchthavenvervoer en hoe maak ik een boeking?

De prijs is afhankelijk van het traject, de luchthaven van bestemming, het aantal personen,… Via www.billo.be kan je voor je gewenste datum, traject en reisgezelschap een vrijblijvende simulatie doen van de prijs. Je kan de boeking online afwerken en je ontvangt onmiddellijk een bevestiging in je mailbox.

4) Wanneer kan ik het luchthavenvervoer ten laatste aanvragen/boeken?

Je kan billo.be boeken tot 24 uur vóór je afreis.

5) Hoe betaal ik mijn boeking?

Op www.billo.be kan je op het moment van je boeking betalen met kredietkaart, Bancontact of via de betalingsmodules van een aantal grote Belgische banken.

6) Kan ik boeken voor meer dan twee personen ?

Jazeker , U kan boeken tot 8 personen en u zal zien dat het niet duur is om voor die extra personen bij te boeken, ideaal voor gezinnen met kinderen.

7) Zijn er vroegboekkortingen?

Hoe vroeger je boekt, hoe minder je betaalt. Je kan het best boeken meteen nadat je je reis hebt vastgelegd, zo ben je absoluut zeker van de laagste prijs. Hoe dichter bij het vertrek je boekt, hoe hoger de prijs van de rit zal oplopen.

8) Kan ik ook een privétransfer boeken?

Billo.be biedt niet alleen traditioneel luchthavenvervoer aan (samen met andere klanten = combinatie), je kan uiteraard ook kiezen voor individueel vervoer met een standaardwagen (= comfort) of met een Mercedes E- of S-klasse (business ).
Bij de boeking duid je aan welke klasse je verkiest (combinatie, comfort of business).

9) Wat als ik samen wil reizen met andere passagiers die vertrekken van op een ander adres en het vervoer wens te delen?

Gelieve de boeking te maken voor het verste adres en een mail te sturen naar contact@billo.be , dan wordt er individueel voor u bekeken wat de extra fee is die wordt aangerekend.

10) Is zelf rijden en parkeren op de luchthaven vaak niet goedkoper?

In vele gevallen ligt de prijs een stuk lager dan wat je betaalt voor de parking bij de luchthaven. Je bespaart ook brandstof! Groot voordeel is dat je auto veilig thuisblijft in de garage en je geen stress ondervindt tijdens de rit.

11) Wat als mijn vertrekvlucht wijzigt?

Heb je van je reisagent/touroperator een vluchtwijziging ontvangen? Breng dan billo.be zelf op de hoogte door een e-mail te sturen naar contact@billo.be met de vermelding van je reservatiebevestiging en je nieuwe vluchtgegevens.

12) Wat als mijn retourvlucht op de dag zelf vertraagd is?

Billo.be monitort de aankomsttijd van je vlucht en zorgt ervoor dat de chauffeur je opwacht op je effectieve aankomsttijd. Billo.be werkt 24 uur op 24, 7 dagen op 7 en heeft een permanent bemande dispatching.

13) Verlies ik veel tijd om andere passagiers op te pikken?

Indien u een combinatie rit geboekt heeft zullen wij proberen uw rit te combineren met medepassagiers die rond dezelfde tijd ook naar de luchthaven willen. Op deze manier besparen we kilometers en dus ook veel CO2 uitstoot. Goed voor het milieu en goed voor uw portemonnee ! Het opgegeven ophaaluur kan maximaal nog een half uur wijzigen, in functie van de planning van de dispatch , die pas 24 uren op voorhand kan gemaakt worden. Uiteraard kan u op ons rekenen dat u steeds ruim op tijd op de luchthaven aanwezig zal zijn.

14) Kan ik ook de kinderwagen meenemen met billo.be?

Uiteraard! Dit vermeld je bij boeking door het daarvoor voorziene vakje aan te vinken.

15) Wat als ik een special service request heb voor mijn vervoer (bv. vervoer van rolstoel, golftas,…)?

Uiteraard kan dit allemaal mee tijdens je transfer. Je vermeldt het bij boeking in de daarvoor voorziene vakjes. Voor andere speciale verzoeken of aanvragen kan je een e-mail sturen naar contact@billo.be.

16) Zijn kinderzitjes beschikbaar?

Jazeker. Op de website vink je de daarvoor voorziene vakjes aan.

17) Waar vind ik mijn chauffeur bij aankomst terug in België? Hoe herken ik hem?

De chauffeur wacht je op net voorbij de douanecontrole in de aankomsthall, aan de zijde van het bekende ‘JAVA coffee’ waar alle chauffeurs staan. Bij grote drukte kan een hostess je de juiste chauffeur toewijzen, dit om vergissingen te vermijden. De chauffeur heeft een bordje (ipad) bij zich met je naam, de hostess is herkenbaar aan het gekende Billo.be-logo.

18) Mag ik mijn huisdier meenemen?

In principe kan dit probleemloos, maar breng billo.be hiervan op de hoogte via contact@billo.be. Zo verneem je de condities en voorwaarden (gelieve altijd je boekingsnummer te vermelden).

19) Wat als ik mijn vakantie annuleer?

Bij annulatie van je vakantie, kan je ook je transfer naar en van de luchthaven annuleren. Dat is gratis tot 24 uur vóór je vertrek, daarna wordt de rit volledig aangerekend.
In geval van annulatie meer dan 24 uur vóór je vertrek wordt het betaalde bedrag binnen de 10 dagen integraal terugbetaald door middel van overschrijving.

20) Wat als ik mijn vakantie wijzig?

Bij wijziging van je vakantie vóór of tijdens de reis, dien je billo.be op de hoogte te brengen via een e-mail naar contact@billo.be. Vermeld daarbij je oorspronkelijke reservatienummer en de gegevens van je nieuwe vertrek- en/of retourdatum. Je transfer wordt aangepast. Daarvoor worden geen kosten aangerekend en je behoudt het oorspronkelijk bevestigde tarief.
Verwittig je niet en staat de chauffeur al ter plaatse, dan zal de rit alsnog aangerekend worden.

21) Is er ook vervoer mogelijk naar luchthavens in het buitenland?

Billo voorziet transfers naar alle Belgische luchthavens en ook die van Lille, Parijs en Amsterdam

22) Is er ook vervoer naar de regionale luchthavens mogelijk?

Uiteraard biedt billo.be ook transfers aan naar alle regionale luchthavens uit ons aanbod (Oostende, Charleroi, Luik, Antwerpen).

23) Zijn er restricties voor mijn bagage?

In de boekingsmodule werd er een ruimte voorzien voor het vermelden van het aantal stuks bagage dat je meeneemt. In principe zijn hier geen restricties op voorzien. Uiteraard wordt hier verwacht dat je eerlijk en correct je bagage aangeeft. Heb je meer bagage mee dan je aangaf, dan heeft de chauffeur het recht om de niet-vermelde stukken bagage te weigeren. Minstens zal ter plaatse een toeslag worden aangerekend (minimum € 10 per stuk bagage, op voorwaarde dat er nog plaats is in de wagen).

24) Veiligheid en Privacy.

Voor uw bestelling op onze site kan u rekenen op een beveiligd betaalsysteem met de creditcards Visa, MasterCard en Bancontact.

Billo.be verzekert de volledige vertrouwelijkheid van uw inlichtingen in verband met uw bank, die beveiligd zijn door het SSL protocol, dat op het ogenblik van uw betaling met bankkaart automatisch de geldigheid van de toegangsrechten controleert en alle uitwisselingen van inlichtingen scrambelt om er de vertrouwelijkheid van te waarborgen.

Billo.be heeft haar betaalsysteem toevertrouwd aan een bedrijf, dat gespecialiseerd is in beveiligde betalingen op internet: Ogone e-commerce.

De uitwisseling van gevoelige inlichtingen - zoals het nummer van de kredietkaart - gebeurt tussen de klant en de site van Ogone e-commerce; Billo.be kent deze inlichtingen niet.

Elke mededeling tussen de browser van de klant en Ogone e-commerce gebeurt met toepassing van de scramblingstechnieken SSL 128 bits. Voor de klant is het niet mogelijk een browser te gebruiken, die deze scramblingstechnieken niet zou dragen.

De site van Ogone e-commerce beschikt over een door Verisign uitgereikt getuigschrift.

Ogone e-commerce is beveiligd door verschillende firewall systemen en omzettingen van het protocol om de toegang tot de data en de betalingsprocessoren door ongewenste bezoekers onmogelijk te maken.

De wet op privacy wordt door Billo.be toegepast.

Billo.be gaat in ieder geval formeel de verbintenis aan elke inlichting, die op u betrekking heeft, strikt vertrouwelijk te bewaren en in het bijzonder ze aan geen enkele derde partij mede te delen.